Приєднатися до НАМ
Вхід для користувачів Логін Пароль Реєстрація Увійти

 

Новини

РозділиНовини НАМ

6.11.2019 13:23 | Автор:

«Соціальний експеримент»: зміни, які починаються з кожного

«Соціальний експеримент» – це проєкт, який перевищив очікування і телеканалів, і навіть творчої групи «Лабораторії форматів», адже він вийшов за рамки програми і став справжнім двигуном змін для життя громади. За чотири тижні проекту міста і громадськість змінювалися, влада усвідомила свою відповідальність, кожен мешканець зрозумів, що він може створювати і змінювати своє місто.

«Соціальний експеримент» – це веб-серіал, під час якого двоє журналістів знаходять конкретну проблему у межах міста, яку можна вирішити зусиллям влади чи активних громадян. Наприклад, ями на дорозі чи незаконна вирубка дерев.Один журналіст обіцяє протягом тижня вирішити цю проблему за допомогою міської влади, другий – завдяки місцевих жителів. За тиждень вони зустрічаються, щоб оцінити результати роботи, перевірити, чи вирішилася проблема. Особливістю проекту є активна залученість аудиторії з соцмереж.

«Соціальний експеримент» – проєкт, який відбувся за  підтримки проекту USAID «Медійна програма в Україні», що реалізується міжнародною організацією Internews. Його мета – показати, як люди можуть за допомогою простих кроків покращити життя, а влада – нарешті почути своїх громадян та допомогти їм.

У проєкті взяло участь три телеканали – «Южненська міська студія телебачення МИГ» (Южне, Одеська область), «Рівне-1» (Рівне), «Відікон» (Суми). Усі ці канали пройшли навчання на базі НАМу, також творча група «Лабораторії форматів» допомагала уже на місці безпосередньо під час зйомок зі сценарієм, давала підказки, як покращити процес та щиро вболівала на кожному етапі зйомок і монтажу, щоб все вдалося.

За чотири тижні «Соціального експерименту» телеканалам вдалося вивести людей на прибирання парків та пляжів, зробити у небезпечному місці пішохідний перехід, влаштувати на відкритому повітрі запальні танці, допомогти вихованцям інтернату, відвідати літніх людей у пансіонаті та влаштувати їм концерт.

Люди бідкаються, а влада розводить руками

Проєкт «Соціальний експеримент» демонструє, що краще життя у наших руках. Він показав, що можна перестати жалітися на владу, перекладати на неї всі свої проблеми і нарешті зробити щось самому.

Журналісти та блогери, які реалізовували проект у своїх містах, продемонстрували, що покращити життя свого міста можна за допомогою простих кроків. Їхнього ентузіазму вистачило, щоб запалити навколо себе серця усіх небайдужих людей. Вдалося також достукатися до влади, яка залюбки допомагала.  Основна ціль проекту була згуртувати громаду і владу та показати їм, що їхня сила в об’єднанні зусиль. Який вийшов результат у кожного міста – читайте далі.

 Особливості формату

«Соціальний експеримент» цікавий не тільки своєю місією, а й форматом – це веб-серіал. Журналістам (блогерам) потрібно було створити сторінку  проекту у фейсбуці, на якій викладати звіти про свою роботу у будь-якому зручному для них форматі (текст, сторі, відеозвернення).  Також цю сторінку використовували для того, щоб залучити громадськість до вирішення якогось питання. На початку тижня команда анонсували проблему, протягом тижня обговорювала її вирішення з громадою та владою, у суботу – реалізовувала свої задуми, а у неділю – аналізувала підсумки.

Формат веб-серіалу додав проекту відчуття максимальної включеності у процес, адже журналісти і блогери щоденно знімали свої сюжети, а у неділю – записували студійний підсумковий випуск, під час якого розбирали усі свої перемоги  та поразки за тиждень. Звісно, для знімальної групи та самих журналістів цей проєкт втілити було не просто, адже потрібно було віддавати усі свої сили, вчитися домовлятися  з владою і громадою, оперативно реагувати на події, весь час бути максимально зібраними та винахідливими. Проте, позитивний результат надихав не зупинятися і підкорювати щотижня нові вершини.

Ведучі

Ведучі проекту «Соціальний експеримент» представляють різні інтереси. Один ведучий щиро вірить, що за допомогою влади можна вирішити будь-які проблеми, варто лише до неї звернутися. Інший же, навпаки – вважає, що тільки зусиллями громади можна досягнути реальних змін. Однак, ведучим вдавалося об’єднати зусилля та помирити між собою владу і небайдужих громадян у досягненні спільної мети.

Ведучі з кожної команди показали себе надзвичайно зацікавленими особами, які задля цілі не шкодували ні власного часу, ні зусиль. Саме завдяки їхній наполегливості, вимогливості, завзятості та оптимізму вдалося не просто відзняти черговий матеріал для програми, а дійсно змінити життя громади, свого міста і довкілля. Вони вдихнули життя у проект «Соціальний експеримент», тому він і став таким успішним.

Епізоди

Кожна команда обрала для себе проблеми для епізодів такі, які, на їхню думку, могли викликати суспільний відголос. Для прикладу, на Сумській ТРК «Відікон» прибирали парк, пляж, допомагали літнім людям у пансіонаті, відродили традицію танцювальних вечорів. У Южному свою увагу закцентували на безпеці – подбали про пішохідний перехід у небезпечному місці, мужньо боролися з амброзією, намалювали спеціальні позначки-попередження на велодоріжках і навчилися сортувати сміття. А у Рівному – допомагали дитячому інтернату і пансіонату для літніх людей, прибирали набережну та боролися з незаконною парковкою біля школи.

Кожна команда справилася зі своїм завданням. Їм вдалося знайти компроміс із владою, залучити містян до своєї ініціативи.

Резонанс

Проєкт «Соціальний експеримент» викликав шалений резонанс у кожному з міст-учасників. У Южному він взагалі став настільки популярним, що отримав нагороду «Подія року-2019». 

У Сумах відновили традицію «Танці під альтанкою», яка зібрала не одне покоління.

А в Рівному для бабусь та дідусів влаштували справжній салон краси та фотосесію. Так ведучі проекту прокоментували останній епізод: «Емоції переповнюють нас до цих пір, а в душі панує любов до бабусь і дідусів. Це був фінальний випуск нашого проекту, тож вкотре дякуємо усім, хто долучався до гарних справ та підтримував. Пам’ятайте, що часто проблему швидше один раз вирішити, ніж 10 разів про неї поговорити. Тож у майбутньому намагайтесь разом шукати шлях вирішення усіх життєвих негараздів».

Відгуки

Вікторія Калашникова, ТРК «Відікон»

«Проект класний, відкриває всі потенційні можливості. Для роботи в ньому потрібна справжня команда людей, які готові працювати на результат і підтримувати один одного».

 

Любов Данча, ТРК «Рівне-1»

«Соціальний експеримент» – це крутий проект. Хоча, прочитавши концепцію, я думала, що все буде простіше. Але розуміла, що із владою домовлятися буде зовсім непросто. Насправді, наші чиновники не звикли співпрацювати та комунікувати із громадськістю. Тобто достукатися до них зовсім непросто, але нам якось вдалося це зробити. Звичайно, не у всіх випадках. У перших двох програмах до вирішення проблем підключилось менше людей, ніж нам хотілося б. Хоча питання піднімались серйозні. Але на наступні дві програми змогли активізувати набагато більше небайдужих.

Досягненнями — вважаю те, що нам вдалося залучити людей до вирішення таких місцевих проблем, про які часто говорять, але чекають чиїхось дій. Ми ж показали, що можна взятись за справу і вирішити її спільно. Всі програми ми робили з любов’ю і вірою, що вдасться щось змінити. Остання програма у Здолбунівському будинку-інтернаті була надзвичайно емоційна. Велика кількість майстрів, транспорт, продукти та потрібні речі й інші питання. Всіх вдалося зібрати за менш ніж тиждень. Але в результаті ти бачиш усміхнених людей, сльози радості. Це не може не радувати. Одна бабуся назвала нас “Ангельським десантом”. Люди гарно відгукувалися про те, що ми робимо. У соціальній мережі писали коментарі, що ми робимо хорошу справу. І можна продовжувати експериментувати. Розуміємо, що за тиждень не усі питання можна вирішити. Тому якщо робити продовження проекту — то більш глобально.

 

Ольга Годовенко, «Южненська міська студія телебачення МИГ»

«Закликаю мовників брати участь у проекті «Соціальний експеримент», бо це просто перелом стереотипів і «виніс мозку». Завдяки проекту ми вивчили свою аудиторію і встановили з нею контакт».

 

Прес-служба НАМ

Повернутися до розділу

 

Блог НАМ

Катерина М'ясникова
Катерина М'ясникова
Фіналізуючі чисельні коментарі щодо Міністерства інформації, які дала сь
Переглядів: 13989  Коментарів: 0
Віталій Гордузенко
Віталій Гордузенко
В продовження актуальної теми: «Проведення дослідження власними си
Переглядів: 24095  Коментарів: 0